Meme Büyütme Nedir?

Kadın vücudunun ve doğurganlığının simgesi olan göğüslerin genel vücut yapısına göre küçük olması psikolojik problemler oluşturabilir. Günümüzde en sık yapılan estetik operasyonlardan biri olan silikon ile göğüs büyütme kadınlarda özgüven artışı oluşturarak psikolojilerini olumlu yönde değiştirmektedir. Silikon meme protezleri farklı ölçülerde ve şekillerde olabilmektedir. Size uygun olan protezin seçiminde vücut yapınız, göğüs dokunuzun kalınlığı ve olmasını istediğiniz ölçüler dikkate alınır. Bu sayede protezin damla mı yoksa yuvarlak mı olması gerektiğine karar verilir. Meme büyütme ameliyatlarında süt kanalları etkilenmediğinden dolayı emzirmede sorun yaşanmaz. Meme başı çevresinden veya meme altından küçük bir kesi ile girilerek silikon implant kas altına veya kas zarı altına yerleştirilir. Son yıllarda vücuttan alınan yağların kullanımı ile yapılan işlemler de tercih edilmektedir.

Meme Büyütme Operasyonu yaptırmalı mıyım?

Kalça – göğüs oranınızda sıkıntı var ise, kıyafet-mayo seçiminde zorlanıyorsanız ve sosyal hayatınızı göğüslerinizin küçük olması olumsuz yönde etkiliyor ise EVET “Meme Büyütme Operasyonu” için uygun bir hastasınız

Meme Büyütme Operasyonu öncesinde anestezi hekimi tarafından muayeneniz yapılacak ve bilgilendirileceksiniz. Kan sulandırıcı ilaçlar, vitaminler ve alkol, sigara gibi anesteziyi etkileyen faktörler doktorunuzun öngördüğü tarih itibari ile kesilmelidir.

Operasyon sonrası erken dönemde hafif ağrılarınız olabilir ama verilen ağrı kesicilerle genellikle rahat geçer. Kontroller 3 ve 7’inci günlerde yapılır. 5-7 gün sonra sosyal hayata dönülebilir. 1 ay size özel verilmiş bir sütyen kullanmanız gerekir. 2 ay ağır kol hareketleri gerektirecek sporlardan kaçınmak gerekir.