Boyun Germe Operasyonu Nedir?

Yaşın ilerlemesi, stres, kilo gibi sebepler elbette yüzümüzün boyun bölgesini de olumsuz etkiler. Yüz ne kadar genç görünse de oluşan ‘gıdı’ olduğumuzdan daha yaşlı görünmemize sebep olur ve bu durumda boyun estetiği operasyonuna ihtiyaç doğar. Boyun estetiği tek başına yapılabildiği gibi ‘Yüz Germe’ operasyonu ile birlikte de yapılabilir. Sadece “Boyun Estetiği” operasyonlarında sarkma fazla değil ise “Liposuction” ile de kesin sonuç alınabilmektedir (bknz. Lazer, Vaser Liposuction)

Eğer boyun kasları gevşek ve yağ dokusu artmış ise çenenin altından açılan kesi ile yağ dokusu alınır ve boyun kasları orta hatta doğru gerilerek yeni şekil verilebilir. Yüz germe operasyonu ile birlikte yapılacak ise yüz germe kesisinden başka bir kesi açmadan bu işlem yapılabilmektedir.

Boyun Germe yaptırmalı mıyım?

Boyun bölgesinde oluşan sarkmalardan, gıdınızdan ve olduğunuzdan yaşlı görünmekten memnun değilseniz EVET “Boyun Germe” için uygun bir hastasınız.

Hastanemizde gerçekleştirilecek operasyonunuz duruma göre sedasyon + lokal anestezi veya genel anestezi ile yapılacaktır. Ortalama süresi 1.5-2 saattir, bir gece hastanede kalmanız gereklidir.

Boyun Germe operasyonu öncesinde anestezi hekimi tarafından muayeneniz yapılacak ve bilgilendirileceksiniz. Kan sulandırıcı ilaçlar, vitaminler ve alkol, sigara gibi anesteziyi etkileyen faktörler doktorunuzun öngördüğü tarih itibari ile kesilmelidir.

Operasyon sonrası süreç nasıldır?

Operasyon sonrası hafif ağrılarınız olabilir ama verilen ağrı kesicilerle genellikle rahat geçer. Hastanemizde bir gece kalmanız gerekmektedir. Operasyon sonrası takip, kontrol ve pansumanın ardından banyo yapmanızda sakınca yoktur. 3. ve 5. günlerde yapılacak kontrollerinizin ardından diğer kontroller için doktorunuz sizi yönlendirecektir.

Erken dönemde geçici morarma, ödem ve hassasiyet görülebilir. İlk hafta içinde bu etkiler azalır, 2 hafta içinde tamamen ortadan kalkar. 5-6 gün içinde çalışma hayatına dönülebilir ama 1 hafta aşırı aktivitelerden kaçınmakta fayda vardır.