Kol Germe Estetiği Nedir?

Kol Germe Ameliyatı

Yağ birikimleri ve deri gevşemeleri ile kolun üst, arka ve iç kısımlarında zamanla sarkmalar ortaya çıkar. Çevresel faktörler, yaşlanma, hızlı kilo alıp verme, ailevi yatkınlık ve yer çekimi gibi etkenlerle gevşeyen deride oluşan bu sarkmalar özellikle kadınlar için estetik bir sorun haline gelmektedir. Koldaki bu sarkmalar için estetik cerrahide farklı çözümler üretilse de kesin bir çözüm olarak kol germe ameliyatları yapılmaktadır.

Kol Germe Ameliyatı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Hastadan hastaya değişen sarkmalar sonunda deri kalitesinde bozulma, aşırı yağlanma ve çatlaklar gibi sorunlar kol germe ameliyatını zorunlu bir hale getirmektedir. Kolun üst kısımdan aşağıya doğru oluşan, yarasa kanadı şeklindeki sarkmalara çözüm olarak geliştirilen kol germe ameliyatları, iki ile üç saat arası sürmektedir. Koldaki sarkmalar hem enine hem boyuna olduğu için sarkan deri hem enine hem boyuna bu ameliyat ile alınmaktadır. Kol germe ameliyatı öncesinde bilmeniz gereken diğer bir nokta, ameliyattan üç gün önce aspirin gibi ilaç alımlarını kesmeniz gerektiğidir. Ameliyat sonrasında kalacak izler ise enine kesimlerde koltuk altında olduğu için gizlenebilirken, boyuna kesimlerde izlerin görünmesi söz konusudur. Bunun yanında boyuna kesimlerde ilk zamanlarda kabarık ve kırmızı olan izler zamanla solarak incelmeye ve belirsizleşmeye başlayacaktır. Ameliyat sonrasında ise birkaç gün kolların yukarıda tutulması gerekmektedir. Yine ameliyat sonrasında hafif ağrılar oluşabileceği gibi ilk haftalarda ağır işlerden uzak durmanız gerekmektedir.

Kol Germe Operasyonu yaptırmalı mıyım?

Kollarınız da oluşan sarkmış görüntüden rahatsız iseniz EVET siz “Kol Germe Operasyonu” yaptırabilirsiniz.

Hastanemizde gerçekleştirilecek operasyon genel anestezi altında gerçekleşir. Operasyonun çeşidine göre süre 30 dk. ile 3 saat arasında değişebilir, hastanede bir gece kalmanız gereklidir.

Kol Germe Operasyonu öncesinde anestezi hekimi tarafından muayeneniz yapılacak ve bilgilendirileceksiniz. Kan sulandırıcı ilaçlar, vitaminler ve alkol, sigara gibi anesteziyi etkileyen faktörler doktorunuzun öngördüğü tarih itibari ile kesilmelidir.

Operasyon sonrası ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilen hafif ağrınız olabilir, 4 hafta sürekli olarak korse kullanılması gereklidir. İlk pansuman 5. günde yapılır, erken dönemde kendiliğinden hızla geçen uyuşukluk, ödem ve morluklar olabilir. Bir hafta içinde iş hayatına dönmek mümkündür.