ERKEK ALIN GERME OPERASYONU

Yüz bölgesinde zamanla cilt esnekliğini kaybeder deri sarkık bir görünüm alır ve bu doku gevşekliğinin giderildiği ameliyata yüz germe ameliyatı denir. Daha genç görünmek için bize başvuran hastalarımızı ameliyat için değerlendirirken yüz, alın, orta yüz, çene ve boyun olmak üzere üç bölgede ele alırız. Dengeli bir yüz gençleştirme ameliyatı yapabilmek için, bu bölgeler ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Yüzdeki yaşlanma, farklı zamanlarda farklı bölgelerde olabilmektedir. Bir çok insanın, alın yada boyun kısmı daha önce yaşlanırken, bir diğer hasta grubunda, orta yüz bölgesinde ciddi sarkmalar ve göz altlarında torbalanmalar olabilir. Genellikle 30’lu yaşlarda bu 3 bölgeden herhangi birinde yaşlanma belirtisi ortaya çıkmaya başlamaktadır  ve yüz germe için bu bölgelerden birine işlem yapılması yeterli olmaktadır.. Hasta yaşı arttıkça, yaşlılık belirtileri yüzün diğer bölgelerinde de belirir. Bu durumda artık total yüz germe ameliyatı uygun olmaktadır ve 50 yaş civarındaki hastaların durumu için geçerli olabilmektedir. Alında oluşan çizgileri, düşük kaş görünümünü , üst göz kapaklarındaki yığılmayı gidermek amacıyla uygulanan ameliyatlara alın-şakak germe ameliyatı denmektedir. Alındaki sarkmaya bağlı olarak kaşlar da sıkılığını yitirir ve bu durum, kişiyi yorgun, mutsuz, sinirli gösterir. Göz kenarlarında ise kaz ayakları denilen çizgilerin oluşmasına sebep olur. Üst göz kapaklarında, sarkma ve dolgunluktan şikayet eden hastaların büyük bir bölümüne alın-şakak germe ameliyatı daha uygun görülmektedir ve bazen de iki işlemi bir arada yapmak gerekebilir.