Botoks Nedir?

Botilinum uygulaması yüzdeki mimik çizgilerinin hafifletilmesi veya kaybedilmesi için uygulanan bir yöntemdir.

Yüz bölgesinde sıklıkla kaş çatma kaslarının arasındaki dikey çizgiler, alındaki yatay çizgiler ile göz kenarlarındaki kaz ayağı dediğimiz çizgilere uygulanır. Ayrıca burun sırt kenarına doğru olan tavşan çizgileri ile boyun bantlarına da estetik amaçlı uygulamalar uygun vakalarda yapılmaktadır. Botilinum uygulamasında kaybedilmek istenen çizgilerin derinliğine göre tamamen kaybolmayabileceği de unutulmamalıdır. Bunun yanı sıra koltuk altı ile avuç içi ve ayak tabanı aşırı terlemelerinin tedavisinde de kullanılabilmektedir.

Aslında gözde şaşılık tedavisi ile cerebral palsi gibi hastalıkları tedavisi ile hemifasial kas spazmlarının tedavisinde hatta kronik migren ağrılarının tedavisinde de kullanılmaktadır. Estetik gülüş elde edilmesi için dişetlerinin daha az görünmesi için çiğneme kaslarının aşırı çalıştığı durumların tedavisinde de kullanılmaktadır.

İşlem uygulama alanlarına lokal anestezik krem uygulamasından sonra küçük iğneler ile uygulanacak alana uygun dozda ilacın yapılması ile gerçekleştirilir. İşlem sonrası uygulama noktalarında birkaç saat ufak kızarıklıklar oluşabilir ve bunlar genellikle kendiliğinden kaybolur.

Uygulama sonrası ilk gün işlem bölgelerine masaj uygulaması yapmamak gerekmektedir. İşlem sonrası 4-7 gün içinde botilinum uygulamasının etkisi görülmeye başlar ve uygulama alanlarında kırışıklıklar azalır.

İşlem sonrası 4-6 ay botilinum uygulamasının etkinliği devam eder ancak bu zaman aralığı kişiden kişiye göre azalabilir. Estetik yüz uygulamalarında botilinum uygulamasının en sık karşılaşılabilecek yan etkisi uygulama noktalarında oluşabilen geçici morluklar ve uygulama noktalarında geçici ağrılar olup, nadiren özellikle göz etrafı uygulamalarda ilacın göz kapağını kaldıran kasları da etkilemesi sonucu kapak düşüklüğü görülebilmesidir. Bu olasılıklar oluşsa bile geçicidir.

İlaç 18 yaşından büyük hastalara Myastenia Gravis gibi kas hastalıkları olmayan bireylerde uygulama bölgelerinde herhangi bir cilt hasarı veya enfeksiyonu yoksa ve hasta hamile değilse ve süt vermiyorsa yapılabilir.