Jinekomasti Nedir?

Erkeklerde de kadınlarda olduğu gibi bir meme dokusu bulunur ve bazı durumlarda bu doku olması gerektiğinden fazla olabilir. Bu durum tıpta “Jinekomasti” olarak adlandırılır. Diyet ve egzersiz erkeklerde göğüs bölgesinin gerek hormonal gerekse kilo artışı ile büyümesi de Jinekomasti olarak adlandırılır. Bu durum göğüs kaslarının gelişimi ile karıştırılmamalıdır.

Erkeklerde ergenlik dönemi ve ilerleyen yaşlarda jinekomasti gözlemlenebilir. Ergenlik dönemindeki meme dokusu değişimi hormonlara bağlıdır ve ergenlik sonu hormonların normal seviyeye inmesi ile düzelir. İlerleyen yaşlarda ise gerek erkeklik hormon seviyesinin düşmesi gerekse kilo artışı nedeni ile göğüslerde hacim artışı olur (yağ dokusu ve meme bezleri). Eğer jinekomasti meme bezlerinin büyümesi sonucu oluştu ise meme bezlerinin büyümüş olan fazlalık kısımları çıkarılır. Yağ dokusunun artışı sonucu oluşan jinekomastide ise liposuction ile yağ aldırma ameliyatı uygulanır.

Jinekomasti operasyonu, lokal ya da genel anestezi altında yapılabilir. Anestezinizin nasıl olacağı yaşınıza ve meme büyüklüğüne bakarak karar verilir. Ameliyat süresi ortalama 1-1,5 saat sürer. Operasyondan sonra aynı günün akşamı ya da ertesi gün hastaneden çıkabilirsiniz. Operasyon sonrası fazla ağrı olmaz, bu nedenle günlük hayatınızı normal olarak sürdürebilirsiniz. Operasyon 2-3 gün sonra banyo yapabilir, sosyal hayata dönebilirsiniz.

Jinekomasti Operasyonu yaptırmalı mıyım?

Kilo değişimi nedeni ve ya hormonal sebeplerle meme boyutunda fark edilir şekilde büyüme var ise ve sosyal yaşamda bu sizi rahatsız ediyorsa Evet ‘Jinekomasti Operasyonu’ yaptırabilirsiniz.

Muayeneniz sırasında tüm beklenti ve kaygılarınızı doktorunuz ile paylaşmalısınız. Muayene sırasında genel sağlık durumunuz hakkında size sorulacak bilgilere detaylıca cevap vermeli, geçirdiğiniz hastalık, kullandığınız ilaçlar konusunda doktorunuzu bilgilendirmelisiniz. Fizik muayeneniz sırasında operasyon bölgeleri belirlenecek, yeni vücut şekliniz hakkında konuşulacaktır.

Hastanemizde gerçekleştirilecek operasyonunuz uygulamaya göre sedasyon + lokal anestezi veya genel anestezi ile yapılacaktır. Ortalama süresi 1-1,5 saattir.

Operasyon öncesinde anestezi hekimi tarafından muayeneniz yapılacak ve bilgilendirileceksiniz. Kan sulandırıcı ilaçlar, vitaminler ve alkol, sigara gibi anesteziyi etkileyen faktörler doktorunuzun öngördüğü tarih itibari ile kesilmelidir.

Erken dönemde bir miktar ödem olacaktır, bu durum zamanla düzelecektir. Sosyal hayat ve iş yaşamınıza 2-3 gün içinde dönebilirsiniz.